Klart for Seilingens dag

Vi åpner båter og anlegg for alle interesserte lørdag 22. august under Seilingens Dag. Arrangementet er en del av Friluftslivets år og skal vise frem turgleden som finnes i seiling.

Seilingens Dag er et nasjonalt tiltak, støttet av Gjensidigestiftelsen, som har som mål å la flere mennesker forsøke seg som turseilere. Det har slått an blant norske seilforeninger og Seilingens Dag blir arrangert over hele landet.

Det er mange som har lyst til å seile, men som ikke helt vet hvordan en skal komme seg om bord for å lære mer og det blir denne dagen mulig for alle som ønsker å prøve seile en av våre Joller alene eller sammen med andre. Vi åpner også opp for omvisning i noen av medlemmenes båter for de som har ønsker å se.

Seilingens Dag arrangeres lørdag 22. august fra klokken 1200 til klokken 1600 på Nysundhalsen Seilsportsenter.

På land blir det enkel servering og mulig for bading for de som ønsker dette, vi har noe våtdrakter til utlån.

Her får du også informasjon om alle kursene og aktivitetene som vi arrangerer i løpet av året.

Arrangementkomiteen trenger noe hjelp denne dagen så flott om de som kan bidrar denn dagen tar kontakt med Brit på telefon 48092060.