Diverse informasjon

Sesongen 2019 har fått en flott start og vår klargjøringen har startet tidlig for mange og vi satser på at været fortsetter slik til langt ut i Oktober.

Mye skjer i klubben og vi har derfor prøvd å samle mye av dette nedenfor.

Har dere spørsmål eller lurer på noe er det bare å ta kontakt.

Som tidligere år legges det også i år opp til fellesdugnad i Seilforeningen nå før sesongstart og datoen i år blir 270419 fra kl:0900. Vi skal da klargjøre  gjestehavn og vårt anlegg på Nysundhalsen for sesongen.

Fint om mange kan sette av denne dagen for fellesskapet og blir vi like mange som tidligere tar det ikke så mange timene.  Kan du bli med så send Roy en tilbakemelding innen 230419 på tlf 45411865.

Det vil gå ut mail til de påmeldte med informasjon om hvilke oppgaver en er tildelt og eventuelt verktøy/utstyr en kan ta med i god tid før dugnaden.

Jolleseiling
Jollegruppa starter opp for sesongen Torsdag 250419 og er organisert i forskjellige grupper for nivå, der man selv plassere seg der man passer best inn.

Som tidligere blir det GRATIS tilbud til rekrutter/nybegynnere og Magda og Øyvind har hovedansvaret for denne gruppen. Gruppen for videregående vil Simon være ansvarlig for som trener.

Nytt i år er at vi med støtte fra Gjensidige og god avtale med vår Sponsor Hovland Båt har fått på plass ny følgebåt. En slik båt har vi savnet i alle år og er viktig både i forhold til oppfølging av de som seiler, faglig og ikke minst i forhold til sikkerheten.

Det jobbes med å få på plass regler for bruk av denne båten til annen aktivitet enn i Jollegruppen og mer informasjon vil komme snart dette er klart.

Tur og Hav
Oppstart Onsdag seilingen blir i år 080519 og gruppen holder på alle onsdager frem til 231019. Den tradisjonelle Gutteturen blir 24-260519. Havneregatta 220619 og Langturseilas 24-25 August. Årets Klubbmesterskap blir 140919. Om det er interesse for en familietur vil det også bli lagt til rette for felles seilas til Skaldyrtreff i Kirkehavn.

Onsdag seilingen skal være ett lavterskel tilbud og er åpent for både de med og de uten båt og det vil bli sosial samling i klubbhuset etter seilasene for de som ønsker det.

Seilasen starter kl:1730 og avgang bryggen vil være kl:1700 og VHF kanal 10 skal brukes av alle som er med. Hvor turen går avtales på kaien før avgang.

Klubbhus/anlegg
Egersund Undervannsklubb leier nå lokaler hos oss til noe av sin aktivitet. Dette gjelder kompressor i Teknisk hus, Toalett og Dusj i Teknisk hus, lite kontor i klubbhus, styrerom til styremøter og klubbhuslokalene til årsmøter mm etter nærmere avtaler.

Det jobbes for øvrig med en «online» løsning for bruk av klubbhus slik at alle kan se hvem som bruker lokaler og til hva.

Det er kjøpt inn vaskemaskin som er plassert på HC toalett/dusj i 1 etasje som vil være klart GRATIS å låne for alle medlemmer.

Ny høytrykkspyler som vi har fått fra Lino Solutions er også klar i løpet av uken, også denne kan lånes GRATIS av alle medlemmer. Instruksjon for bruk av denne blir hengt opp i Verkstedet der den vil bli plassert.

I verkstedet er også klubbens nye symaskin plassert, opplæring på denne vil bli tilbudt og maskinen lånes GRATIS av alle som har bruk for å sy seil, kalesjer eller andre ting.

Wifi antennene dekker ikke området bra nok og vil bli oppgradert på dugnaden 270419, tilgjengelig trådløst nett kan brukes av alle medlemmer og passordet er: esf01999.

For å få en bedre oversikt over hvem som er eier av utstyr som er på området vil vi innføre ett register over båter, hengere og kajakker som står på området. Alle som har slikt utstyr må derfor sende Roy en mail med type utstyr og så vil det bli utdelt klister som skal settes på slik at det er enkelt å finne ut hvem som eier hva og hindre at ting ble hensatt og forlatt. Om noe skulle skje vil det da også være enklere og informere den det gjelder. Husk at dette vil gjelde også joller som ligger på sjø om sommeren. Har du henger og båt så skal da begge meldes inn og merkes.

Det vil også bli montert skilt som beskriver «soner» hvor en ikke kan fortøye joller og andre båter på området.

Medlemmer som ikke har egen båtplass vil kunne leie plass med moring under Eigerøy bro for en billig penge. Er dette av interesse så ta kontakt med Roy eller John Terje for mer informasjon

Området til fremsiden av klubbhus og kai område vil om kort tid bli sperret for nedkjørsel men om en skal ha mye om bord i båten vil det være mulig å flytte disse.  For transport av varer og utstyr for vil det snart være på plass vogn/trillebår som skal brukes. Dette tiltaket er nødvendig for å ivareta sikkerheten for de som ferdes på området og da spesielt i forhold til aktivitet med joller mm.

Foreningen er 20 år
Foreningen ble stiftet i 1999 og det betyr at vi i år har 20 Års Jubileum som skal feires, mer informasjon om dette kommer om ikke lenge fra Festkomiteen vår.

Gjestehavnen
Denne åpner som vanlig 1 Mai og Geir Inge og gjengen har snart klar det meste av vakter for sesongen. Juli måned er som vanlig vanskeligere å få på plass grunnet ferieavvikling slik at vi legger opp til å betale ungdommer over 16 år for å ta noen vakter her. Har du barn, barnebarn og eller noen du kjenner som ønsker å tjene noen kroner og samtidig gjøre en innsats for klubben så ta kontakt med Geir Inge.

Strandryddedagen
Årets Strandryddedag arrangeres av Dalane Friluftsråd og vil ha base fra vårt anlegg på Nysundhalsen. Still gjerne opp her og bidra for en renere skjærgård.

Ha en flott sesong!