Ny trener for Jolleseilingen

Det er med stor glede vi kan meddele at vi har fått på plassen trener som vil ha ansvaret for Jolleseilingen denne sesongen. Han er nok for de fleste ukjent i Egersund,  Simon Campbell er 55 år og i  dag medlem av både  Stavanger Seilforening og Egersund Seilforening. Han er Norsk statsborger, født engelsk og er derfor to språklig og har vært aktiv seiler i over 40 år. Han begynte som ung med en 14 fots seiljolle (GP14) og har  seilt et stort antall forskjellige båttyper, fra 50' havseiler til små joller og har i dag en Grinde.

Har vært aktiv regattaseiler i mange år i følgende klasser:
Express
Sniper
Bullet (Medlem av Wembley Sailing Club, London)
2,4 mR

Han har også vært mannskap og skipper for større båter i forskjellige regatta lokalt i Stavanger, Round the Island Race, Cowes UK og vant Scott Challenge (Solent, UK) tre år på rad som skipper.

Han har også deltatt i NM og Nordisk Mesterskap i Sniper, og NM i 24mR (2017) og har  gode teoretiske og praktiske kunnskaper om regattaseiling, seiltrim og båthåndtering.

Har er i dag også Båtfører av Redningsskøyten RS Sjømann i Stavanger og har Båtførerbevis og D5L (Kystskippersertifikat). Han  bor for tiden i Stavanger men vil pendle til Egersund minst en gang i uken som trener.

Vi ønsker ham velkommen om bord og gleder oss til sesongstart med både nytt klubbhus og ny trener og bedre tilbud for Jolleseilerene.

Mer informasjon om opplegget vi vi komme tilbake til så fort årsmøte er gjennomført.