Lyst å begynne å seile?

I år som i fjor skal Egersund Seilforening tilby GRATIS seilkurs, hver torsdag fra kl 17:00 til 19:00 med oppstart 3 mai. Dette tilbudet er ett intensivt kurs der formålet er å gi en innføring i seilsporten som gjør at den enkelte kan seile når han selv ønsker det eller som ønsker å gå videre med mer detaljert opplæring senere. Vi har våtdrakter og redningsvester av i de fleste redningsvester så ta bare med badetøy.

Våre Joller står til disposisjon alle dager utenom torsdager for de som er medlemmer og som har fullført dette kurset.

Vi har nå  12 optimister i tillegg til 4 RS fevajoller og en lærling.

I år vil i tillegg Simon Cambell  bidra med mer fokusert trening for de som er mer erfarne eller vil ta steget videre fra Optimisten.

Simon er en erfaren seiler som har seilt en del regatta både i større båter men også joller. Han håper å kunne kan skape et godt miljø for jolleseiling i Egersund og at vi kan få alle båtene på sjøen hver uke.  De som er med på dette får lære mer om seiltrim, hvordan man får båten til å seile raskt og om regattaens seilingsprinsipper og regler. Planen er å bruke mest mulig tid på sjøen, men han vil også har litt teori på land i tillegg.

Målet er å etablere vår og høst klubbserie og et mer formelt klubbmesterskap til høsten. I tillegg håper han at noen av dere bli så motivert at dere ønsker å være med på større regattaer nasjonalt neste år.

Har du spørsmål send en epost til Simon Campbell:
På denne adressen
Eller ring: 99497278