Informasjon

Det skjer mye i klubben dette året og vi har etter beste evne forsøkt og informere på www.egersund.seilforening.org, på mail men først og fremst på facebook sidene til klubben. Denne mailen er en kort oppsummering av tidligere publisert informasjon men også ny informasjon så fortsett derfor å lese selv om du synes noe er kjent fra før. Vi henvender oss også til dugnadshjelp og i år har vi flere oppgaver enn tidligere år som henger sammen med klubbhusprosjektet.

Her hare vi fått på plass ny trener for sesongen og Simon har sammen med Magda som er leder for Jolleseilingsgruppen laget en plan for sesongen. I år vil vi tilby gratis jolleseiling på torsdager som tidligere men i år ønsker vi å formalisere opplæringen som blir gjort disse torsdagene noe mer. Vi vil forsøke å legge dette mer opp som ett kursløp før sommerferien og ett etter sommerferien der deltakerne også vil få bevis på hva de har lært. Det vil enda være mulig å bare komme de torsdager det passer men i hovedsak vil det legges opp slik at flest mulig blir med flest mulig av disse torsdagene. Dette gjør vi for å bedre kunne planlegge hvor mange som kommer og gi disse ett best mulig faglig opplegg som er vanskelig å få til om det varierer veldig mye i forhold hvem som kommer.

Flere av de som har vært med på dette tidligere og etter hvert de som fullfører ett slikt kurs vil få eget opplegg med Simon der en tar sikte på å gi dem mer kunnskap og kanskje også få forsøke seg på regattabanen også ut av Egersund. De som etter endt kurs ikke ønsker å følge slikt opplegg vil kunne låne jollene og seile når en selv ønsker slik som tidligere men da er det krav at en må være medlem.

Turseiling

Komiteen for tur og seilas har fått på plass en god plan for sesongen og ser også på en ny måte og gjennomføre onsdag seilasene slik at enda flere blir med på dette tilbudet. I den forbindelse blir det Orienteringsmøte den 25 April, nærmere informasjon om tid og sted kommer etter påske.

For informasjon om aktiviteter og datoer se mer informasjon på denne linken: http://egersund.seilforening.org/index.php/nyheter/345-aktivitetsoversikt-2018-sesongen

Nytt Klubbhus

Arbeidet med foreningens nye klubbhus går etter planen og er nå nesten helt ferdig utvendig, elektroarbeid, rørlegger og ventilasjon er etter plan og arbeidet med innvendige vegger og tak vil starte i slutten av denne uken og eller etter påskeferien. Vi planlegger å være ferdig med prosjektet i slutten av Juni og planlegger en offisiell åpning men vi vil ikke ha klar en dato for dette før etter påske.

Når vi nå nærmer oss slutten av prosjektet vil det være noe mer dugnad som skal utføres og vi har flere som allerede har meldt sin interesse for å bli med. For at den enkelte skal kunne planlegge dette best etter når en har tid og hva en tror en kan bidra med så setter vi pris på en tilbakemelding fra medlemmer på hva en kan bistå med i forhold til oversikten nedenfor med gjenstående og nåværende oppgaver.(Grønne linjer er utførte)  Fint om alle, gir oss en tilbakemelding så vil det bli lettere å planlegge samt og koordinere arbeidet. Send bare en mail til  Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller SMS på tlf:454114865 og si om du blir med og om det er spesielle ting du har mer kompetanse på enn andre oppgaver.

Oppgaver

Ansvarlig

Informasjon

Antall personer

Vasking av toaletter

1-2 ganger pr. uke

Magda

Rydding på byggeplass

1-2 ganger pr. uke

Einar Per ,Ole H og Per Arild

Montering kjøkken

Kaj

Kaj vil lede arbeidet og trenger ca 2 mann som er med å hjelper ham med dette.

Sparkling og maling gang, lager og ventelasjon 2 etasje

En forholdsvis liten sparkle og malejobb for 3-4 stk

Legge belegg ventelasjon og lager 2 etasje

Maleren

Belegg ledig rom.

Dette er legging av belegg i ett lite rom i 2 etasje

Legge gulv 2 etasje

Kaj

Kaj vil lede dette arbeidet og trenger 3 mann som blir med ham på dette

Male gips himling VDI 1 etasje

Behandle gulv lager og VDI

Lino v/ skaar

Maling  av gulv som skal støpes om kort tid

Terasse

Mai/juni

Dette er terasse der hvor "båtslippen" er i dag

Bro 2 etasje

Torger

Montere benker og knagger i garderober

En liten og rask jobb

Trekkerør utover kontrakt

John Harry

Montering av utstyr, skjermer

John Harry

Utvasking

Skjerme vinduer til garderobe

Mars/april

Flekkmaling utvendig kleding, fargekode 0502y

før påske

Plate vegger verksted

Gjestehavn

Geir Inge som leder driften av gjestehavnen har fått på plass det meste av vakter for alle måneder med unntak av Juli så har du planlagt sein ferie og eller tidlig ferie og kan bidra med noen dager i gjestehavnen så vil vi sette stor pris på det. Om dere følger denne linken så ser dere selv hva vi mangler vakter til og her er det bare å booke tidspunkt når det passer for deg.  https://docs.google.com/spreadsheets/d/102LFcnR70YMtTg-zuCEvhbYn0rqZKfY0Pe3JspjAphY/edit?usp=sharing

Har du spørsmål og eller trenger hjelp tar du bare kontakt med Geir Inge på tlf: 45411205 (Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Fellesdugnad (Lørdag 210418)

I år som tidligere år satser vi også på en felles dugnadsdag på Nysundhalsen og klargjøring av gjestehavnen og datoen for dette blir i år 210418 så fint om dere setter av  denne dagen som er både sosial og viktig for klubben. Hva som skal gjøres og hvor mange medlemmer vi trenger til dette kommer vi tilbake til etter påsken. Utgangspunktet for dette vil være foreningens oppgave plan for sesongen som er rimelig lik tidligere år.

Navico / samarbeid utstyr

Det er kommet en henvendelse fra Navico om vi har medlemmer som ønsker å være med å teste fremtidig utstyr som utvikles. For å kunne bistå dette er det nødvendig at en har en har utstyr om bord av nyere dato og det jobbes med å se om det er mulig at de kan gi medlemmer som vil være med på ett slikt samarbeid ett tilbud om kjøp av utstyr til svært fordelaktige priser. Vi kan ikke si noe eksakt om dette enda men ønsker en tilbakemelding om vi har medlemmer som synes dette høres interessant ut, det kan være at en ønsker å bytte ut gammel elektronikk i nåværende båt, planlegger å kjøpe ny båt som skal utstyres og eller rett og slett bare har ønsker om å ha de siste nye til enhver tid :-). Send en melding til Roy om dette er noe du vil vurdere og få mer informasjon om.

Kommentarer/spørsmål ?

Ta kontakt med en av oss i styret om du har spørsmål, kommentarer eller forslag, vi setter stor pris på ærlige tilbakemeldinger fra medlemmene.