Korona informasjon

Denne vårsesongen blir ikke som planlagt. Det er kanskje det mest konkrete som kan sies om månedene som venter. Det behøver imidlertid ikke bety at det ikke blir noen seilsesong i det hele tatt.

Vi vet at mange nå er bekymret. Men det vil bli bedre. Det vil gå over. Vi er helt sikker på at det kommer en tid igjen hvor foreningenes medlemmer kan strømme ned til seilforeningen igjen og ta del i aktivitetene der. Nå må vi bare være tålmodige og følge de anvisningene som myndighetene har gitt – og være beredt til å gjenoppta aktiviteten vår igjen så fort tiden er inne for det.

26. mars er en dato Regjeringen har satt der de vil vurdere om nåværende tiltak skal videreføres, skjerpes ytterligere eller lettes på. Frem til det så planlegger vi som «normalt» slik at vi står best mulig forberedt når situasjonen endres.

Vi synes det er vanskelig å si noe generelt om bruk av båt i dagens situasjon. Det aller viktigste vi gjør nå, er at mennesker ikke møtes og representerer en fare for å overføre smitte – og at det vi gjør, ikke belaster samfunnets andre viktige oppgaver på noen måte. Klubbhuset er stengt inntil videre og ingen av foreningens Joller skal brukes inntil videre.